Isteri Calon Tidak Gentar Fitnah Pas

KERDAU, 28 Feb – Isteri kepada Calon Barisan Nasional (BN) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, Sharifah Farunai Syed Ahmad berkata, sebagai isteri calon, dia sedikit pun tidak gentar dengan fitnah pembangkang terhadap suaminya semata-mata kepentingan politik. Sebaliknya, beliau akan terus berdiri dan menyokong suaminya berkempen dan berkidmat kepada masyarakat setempat.

“Saya tidak mudah untuk mempercayai kata-kata pembangkang malah saya tidak terganggu sedikitpun. Seperti contoh, fitnah Pas mengenai sijil suami saya. Saya isterinya dan kami belajar ditempat yang sama. Mestilah saya tahu suami saya tamat belajar atau tidak.

“Perkara ini jelas membuktikan Pas menfitnah. Apatah lagi perkara lain. Sebab itu, saya akan sentiasa memberikan sokongan kepada suami saya untuk memperjuangkan kebenaran serta berkhidmat kepada orang ramai. Sebelum ini pun, memang suami saya menjadi tempat rujukan dan meminta pertolongan oleh penduduk setempat,” katanya.

Calon Barisan Nasional (BN), Syed Ibrahim Syed Ahmad telah difitnah kononnya tidak tamat belajar di Universiti Al-Azhar, Mesir. Sebagai isteri, Sharifah Farunai telah siap dari segi mental malah fizikal untuk menghadapi segala tohmahan Pas.

“Semua ini perkara biasa. Suami saya bukan baru dalam dunia politik. Biarlah Pas nak cakap apa pun. Saya tetap berdiri di belakang suami saya. Saya yakin, suami saya berada di pihak yang benar.

“Malah saya sendiri dengan rela hati berhenti kerja untuk menumpukan perhatian kepada keluarga dan memberi laluan kepada suami untuk memberi sumbang bakti demi pembangunan masyarakat dan negara,” terangnya penuh yakin.

Sebagaimana suaminya, Sahrifah Farunai juga merupakan lulusan Al-Azhar namun mengambil keputusan menumpukan perhatian sepenuhnya kepada keluarga dan tiga orang cahayamata mereka.

Pasangan ini dikurniakah tiga orang anak Assayiel Muhammad Al-Baqir (15), Assyarufah Balqis (13) dan Sharifah Sehah (9).

Leave a Reply

